[مقاله] [ Article ] مجموعه نکات کلیدی سئو در سال 2014 - بخش دوم - لینک ها

در این بخش جدیدترین مقالات مربوط به phpbb-seo قرار خواهد گرفت.

مدیر انجمن: تیم پشتیبانی

موضوع جدید ارسال پست
آواتار کاربر
Meis@M
Founder & Administrator
Founder & Administrator
پست: 1414
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱, ۹:۲۲ ق.ظ
سن: 31
شغل: مدرس دانشگاه
اینترنت: LTE Plus
جنسیت: آقا
محل اقامت: Damghan
تشکر کرده: 215 دفعه
تشکر شده: 828 دفعه
تماس:

نام مقاله:
[ Article ] مجموعه نکات کلیدی سئو در سال 2014 - بخش دوم - لینک ها



نویسنده:
میثم نوبری - متخصص در زمینه سئو - دانشجو رشته مهندسی نرم افزار


سخن نویسنده:

کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.



با مجموعه نکات کلیدی سئو در سال 2014 جهت ارتقا سایت ها و انجمن ها در خدمت شما هستیم.




بخش دوم - لینک ها:

در مقاله اول درباره اهمیت تدوام آموزه های قبلی با شما صحبت کردیم. همچنین در مقاله ای قبل تر درباره بک لینک ها ، انواع و تفاوت های آنها با شما صحبت کردیم. در این مقاله درباره لینک ها سخن به میان می آوریم.

لینک ها را به دو بخش تقسیم میکنیم :
1- لینک های خارجی
2- لینک های داخلی

لینک های خارجی:
درباره قسمتی از لینک های خارجی که به عنوان بک لینک شناخته میشوند پیش تر صحبت کردیم و در آن مقاله اشاره ای به اهمیت این موضوع داشتیم و گفتیم برای کسب بک لینک چه کارهایی باید انجام داد ، که موثرترین فاکتور برای ارتقا پیج رنک گوگل محسوب میشود. سعی کنید جدا از انجمن یا سایتتان در سایت های مهم دیگر فعالیت مفید داشته باشید. مفید بودن فعالیت شما در سایت های دیگر دو منفعت بزرگ دارد ، اولین منفعت برای سایت میزبان است که مطالبی مفید برایشان ارسال میکنید و دومین منفعت برای سایت خودتان هست که در بین مطالب نامی از انجمن خودتان و یا در آخر مقاله به عنوان منبع لینک سایت شما گذاشته میشود.
این نوع لینک های خارجی برای بالا بردن رتبه الکسا نیز بسیار موثر است.

پیشنهاد:
1- برای پیشرفت کردن انجمنتان در انجمن های بزرگ و معتبر دیگر فعالیت مفید داشته باشید و در بین مطالبتان ادرس یا اسم سایت خود را ذکر کنید ، مثلا من در این مقاله انجمن خود را اینگونه معرفی میکنم که انجمن موبایل برای ایرانیان با قدمتی 7 ساله با 194 هزار کاربر و پیج رنک سه محل مناسبی برای کسب اعتبار برای سایت شماست.

2- تبادل لینک یا تبلیغات متنی با سایت هایی که اعتبار بالایی دارند و دایکتوری لینک نیستند از لینک های خارجی محسوب میشوند که گوگل و الکسا اینکار را دوست دارند - آگاه باشید در همه چیز تعادل حفظ شود.
تبادل لینک با سایت های بزرگ خارجی بسیار تاثیر گذار است.


جهانی کردن لینک ها:
بعضی سایت های آپلود سنتر مانند 4share ، عنوان فایل های آپلود شده را حفط میکند و آن را تغییر نمیدهد مثلا من فایلی دارم به عنوان crack.mobile4persian.com.zip وقتی این فایل را در چنین سایتی آپلود میکنم لینکی با همین عنوان در گوگل از طرف سایت 4 share ثبت میشود و چون چنین سایتی از قدرت سئو بالایی برخوردار است میتواند برای سایت من اعتبار کسب کند.



لینک های داخلی:
لینک های داخلی مهمتر از لینک های خارجی هستند و ساختار آنها بسیار مهم است :
1- سعی کنید با تکنیک ها سئو ادرس لینک های سایتتان تا میتوانید کوچک کنید.
2- سعی کنید ساختار لینک ها به صورت لاتین حفظ شود و از آدرس هایی با کلمات فارسی استفاده نکنید. مثلا ادرس mobile4persian.com/forum-2/topic-1393.html بهتر از mobile4persian.com/انجمن اندروید/خبر فوری است.
2-1 - بین حروف فضای خالی وجود نداشته باشد.

از ایجاد ساب دامین های اضافه بپرهیزید و چنانچه ساب دامین یا لینک و صفحات اضافه بدرد نخور دارید همه را پاک کنید ، اجازه بدید همه آدرس های ثبت شده در گوگل شما مفید باشد. این مورد برای بالا رفتن رتبه الکسا تاثیر دارد.
اگر سایت شما انجمن محور است نیازی نیست حتما یک پرتال هم داشته باشید و فکر نکنید پرتال حتما باعث افزایش بازدید و رتبه سایت شما میشود ، مطالعه بعضی سایت ها نشان داده است پرتال باعث رشد منفی سایت نیز شده است.
شاید در مقاله ای در آینده مفصل در این باره صحبت کنیم.


نتیجه گیری:
* برای سایت خود از طریق لینک های خارجی اعتبار کسب کنید.
* با بالا بردن سطح کیفی و کمی لینک های داخلی و استفاده از استاندارد های تعریف شده سئو برای url ها به ارتقا رتبه سایت خود کمک کنید.
* همیشه به نکات ریز توجه کنید.


مقالات سئو ما را دنبال کنید.

موفق و موید باشید. میثم نوبری
minang
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲, ۵:۱۸ ب.ظ
سن: 34
شغل: سئو
اینترنت: ADSL 128 Kbps
جنسیت: خانوم

ممنون از مقاله خوبتون، من قبلا مقاله ای در سایتی خوندم که خیلی مفید بود میتونید بهش مراجعه کنید و مطالعه کنید.چک لیست سئو 2021 که به آن نیاز داریدداشتن یک «چک لیست» در بسیاری از کارها یک ضرورت است. اینکه بدانید باید چه کاری را انجام دهید، چه زمانی آن را انجام دهید و اینکه آیا اصلا در روند کار، فعالیت مورد نظر را انجام داده اید یا خیر؟

در سئو این چک لیست ضروری تر است. چرا؟

با یک مثال به این پرسش پاسخ می دهیم: الگوریتم های سئو همیشه در حال تغییر است. گوگل در سال 2018 الگوریتم های خود را 3234 مرتبه تغییر داد! حالا شما به عنوان یک متخصص سئو باید بدانید که کدام الگوریتم هنوز وجود دارد و مورد استفاده است و این الگوریتم از نظر اهمیت در چه جایگاهی قرار دارد. داشتن یک چک لیست به روز و کامل به شما کمک می کند که لیست کارها را بر اساس اهمیت و در دسته بندی خاص خود انجام دهید. نکته مهمتر اینکه از چک لیستی استفاده کنید که بر اساس آخرین تغییرات باشد و تهیه آن توسط یک تیم حرفه ای و کارآزموده به سامان رسیده باشد. در این نوشته چک لیست ها در پنج دسته بندی قرار خواهند گرفت:

چک لیست پایه SEO
چک لیست تحقیق کلمات کلیدی
چک لیست تکنیکال یا فنی SEO
چک لیست On-Page و فهرست محتوا
چک لیست Off-Page
چگونه از چک لیست سئو استفاده کنیم؟
برخی از نکات این مقاله شاید برای سایت شما بنا به ساختار سایت مورد استفاده قرار نگیرید. اما پیشنهاد می کنیم آنها را فرا بگیرید. شاید در ماههای اینده از شما به عنوان یک کارشناس سئو در مجموعه دیگری دعوت به همکاری شود! پس با قدرت بیاموزید و لذت ببرید. برای استفاده از محتوای کاربردی این مقاله حتما از طریق مراحل اعلام شده در لیست جلو بروید، موارد اشاره شده را در سایت خود چک کنید و ارجاع دهید، با بررسی چک لیست اشکالات را پیدا کنید و از آن به عنوان یک فرصت بهره ببرید.موفقیت شما در سئو به همین سادگی نیست که با پیروی از یک چک لیست گوگل بگوید: بفرمایید صفحه اول! صفحه دوم خوب نیست!

درست حدس زدید: استفاده از چک لیست 2021 به شما کمک می کند که از رقبا جلو بزنید. سعی کنید همه چک لیست های مرتبط را در سایت خود پوشش دهید.

چک لیست پایه SEO
اگر چک لیست اولیه را انجام ندهید و صرف نظر کنید از گردونه رقابت خارج می شوید و رقبا به شما از پشت سر نگاه می کنند! زیربنا و پایه را مهم، اساسی و زیربنایی بدانید.

ابزار Google Search Console را اجرا و تنظیم کنید.

اگر می خواهید گوگل با شما دوست باشد با ابزارهای او دوست باشید و بدانید قوانین ابزارها چیست. چگونه کار می کند؟ بهینه سازی آن چگونه است؟

دوستی با ابزارهای گوگل باعث می شود بازدید از سایت شما با کمک این ابزارها رشد مناسبی داشته باشد.
websaz
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲, ۱۲:۳۰ ب.ظ
شغل: انتخاب نکردم

ممنون از مقاله خوب شما!
 
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “مقالات - SEO Articles”