تصویر

تفاوت برلیانس H330 با دنا پلاس توربو!

در این انجمن پیرامون مباحث مختلف phpBB بحث و تبادل نظر می شود.

مدیر انجمن: تیم پشتیبانی

baran bahari
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 5 شهریور 1399, 6:58 am
سن: 30
شغل: کارمند
اینترنت: در لیست وجود ندارد
جنسیت: خانوم

پست

دنا پلاس توربو یه ماشین ایرانی هستش که بر پایه دنا پلاس ساخته شده و به غیر از توی بخش فنی تفاوتی با دنا پلاس نداره. طراحی دنا و همین طور دنا پلاس توسط مهندسای ایرانی صورت گرفته و البته هزینه زیادی هم داشته. نتیجه این هزینه‌ها و زمانی که برای طراحی و توسعه این خودرو صرف شد، قابل قبول بوده البته برای خودروسازی ایران ولی می‌توانست بسیار بهتر از این هم باشد.  طراحی دنا پلاس توربو کاملا مشابه دنا پلاس است و همان المان‌هایی که در دنا پلاس وجود دارد، در نسخه توربو هم دیده می‌شود. چراغ‌ها به ویژه در عقب ظاهر متفاوتی در مقایسه با دنا دارند و یک خط ممتد شیب دار بر روی بدنه دیده می‌شود. طراحی خانواده دنا قابل قبول است و دنا پلاس توربو در مقایسه با برلیانس H330 وضعیت مناسبی دارد و می‌توان هر دو خودرو را در یک سطح دانست. در مورد طراحی کابین دنا پلاس توربو هم همین شباهت به چشم می‌خورد. طراحی کابین دنا نسبتا خوب است و شرایط بهتری در مقایسه با برلیانس H330 دارد. به علاوه اینکه کیفیت متریال به کار رفته در کابین با اینکه در هر دو خودرو از پلاستیک است، ولی دنا پلاس توربو وضعیت بهتری دارد. صندلی‌های دنا فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و کیفیت سواری آن مطلوب است.برلیانس H330 یک خودرو چینی است که توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شود. این خودرو از سال 1394 وارد بازار شده و در حال حاضر در کنار سایر محصولات خانواده برلیانس به فروش می‌رسد. البته برلیانس H330 در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری عرضه می‌شد ولی مدتی قبل پارس خودرو یک موتور جدید را هم برای آن در نظر گرفت. ما در اینجا در مورد همین مدل با موتور جدید صحبت می‌کنیم چراکه از نظر قیمت و مشخصات فنی به دنا پلاس توربو نزدیکتر است. برلیانس H330 در بازار ایران وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند و به دلیل وضعیت اسفناک بازار خودرو، این روزها فروش خوبی دارد. اضافه شدن موتور جدید هم به بهبود وضعیت این خودرو در بازار کمک کرده چراکه از نظر فنی یک رشد نسبی را تجربه کرده است.برلیانس H330 طراحی ظاهری خوبی دارد و هماهنگی نسبتا خوبی در میان بخش‌های مختلف دیده می‌شود. در نمای جلو یک جلو پنجره دو قلو دیده می‌شود که در نگاه اول بیننده را به یاد محصولات ب ام و می‌اندازد. این زبان طراحی در سایر محصولات برلیانس هم به کار گرفته شده و می‌توان طراحی برلیانس H330 را در مجموع قابل قبول دانست. اگر آن را با دنا پلاس توربو مقایسه کنیم، هر دو تقریبا عملکرد یکسانی دارند و نمره مشابهی دریافت می‌کنند. اما در مورد طراحی کابین برلیانس H330 با موتور 1.6 باید بگوییم که با خودرو زیبایی روبه‌رو نیستیم و طراحی مجوعه داشبورد و فرمان به شکل ساده‌ای صورت پذیرفته. به علاوه اینکه متریال به کار رفته در کابین به هیچ وجه کیفیت بالایی ندارد و ناامیدکننده است. صندلی‌های عقب فضای زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند و سرنشینان بلند قد در مسیرهای طولانی احساس راحتی نخواهند داشت.  برلیانس H330 امکاناتی چون 2 عدد ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی عقب، وهمچنین مهم ترین حسن آن امکان خرید آپشن های آن در https://zed.fit/ و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد. موتور به کار رفته در برلیانس H330 جدید، حجم 1.65 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که هماهنگی خوبی با موتور ندارد. در مجموع عملکرد این قوای محرکه در مقایسه با مدل قبلی بهتر شده اما در مقایسه با دنا پلاس توربو حرفی برای گفتن ندارد و بازی را به رقیب ایرانی خود واگذار می‌کند.برلیانس H330 در مدل 1.6 اتوماتیک در حال حاضر با قیمتی نسبتا بالا در بازار به فروش می‌رسد. در مجموع باید بگوییم که برلیانس H330 از نظر کیفیت ساخت، ویژگی‌های فنی و بازار دست دوم در مقابل دنا پلاس توربو عملکرد ضعیف‌تری دارد ولی همچنان به عنوان خودرو محبوبی در بازار شناخته می‌شود.
aliiiza
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 22 شهریور 1399, 5:58 am
شغل: انتخاب نکردم

پست

این روز ها متاسفانه با افزایش شدید قیمت خودرو های داخلی و خارجی، خرید و فروش خودرو خیلی سخت شده و برای بعضی از مردم مثل یک آرزو شده است. اما الان یکم میخوام نظر خودم رو بین د خودروی اچ 330 با دنا پلاس بگم
برلیانس اچ ۳۳۰ یکی از بهترین خودروهای چینی موجود در بازار است که در قطعات و مونتاژ کیفیتی مثال زدنی دارد. طراحی ظاهری آن از روی خودروهای BMW صورت گرفته است (برلیانس خودروهای بی‌ام‌و را برای بازار چین تولید و عرضه می‌کند) و همین آن را تبدیل به یکی از زیباترین سدان‌های اقتصادی موجود در بازار کرده است. طراحی داخل کابین برلیانس H330 نیز شیک و مدرن است و نشان از دقت طراحان آن به جزئیات دارد. برلیانس H330 از یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی استفاده می‌کند که قدرت و شتاب خوبی برای راننده فراهم می‌کند.
ماشین دنا را می‌توان مدل تکامل یافته و فیس لیفت شده سمند دانست که طراحی ظاهری مدرن‌تر و امکاناتی لوکس‌تر دارد و دنا پلاس نیز نسخه تکامل یافته‌تر همین خودرو است. دنا در میان ماشین‌های وطنی و داخلی کیفیت بیشتری دارد و دنا پلاس نیز در ادامه همین مسیر طراحی و ساخته شده است و نسبت به بسیاری دیگر از خودروهای تولید داخل خودروی با کیفیت‌تری است. ایران خودرو تغییراتی روی بدنه دنا پلاس نسبت به دنا ایجاد کرده است تا ظاهر خشن‌تر و مدرن‌تری به آن ببخشد. درون کابین دنا پلاس مدرن‌تر و با کیفیت‌تر از بسیاری از خودروهای داخلی دیگر است و هنگام رانندگی سکوت و آرامش خوبی در کابین دنا پلاس برقرار است.
 
aliiiza
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 22 شهریور 1399, 5:58 am
شغل: انتخاب نکردم

پست

توتال کارخانه مخلوط کردن روغن های مدرن و روان کننده خود را که از لحاظ استراتژیک در منطقه کالوگا درفدراسیون روسیه قرار دارد افتتاح کرد. این کارخانه مخلوط و تولید روغن توتال اجازه می دهد تا تولید روغن های برتر خود را برای بازار روسیه بومی سازی کند. این کارخانه مجهز به سیستم ترکیبی کاملا خودکار و خطوط پر کننده ماوراء مدرن است. طیف گسترده ای از روان کننده های داخلی تولید شده، متناسب با بازار این صنعت و فراتر از آن سال 2018، دهمین سالگرد عملیات تاسیس این روغن محسوب میشود.
 


  • Related Topics
    پاسخ ها
    مشاهده
    آخرین پست

بازگشت به “بحث و تبادل نظر - phpBB Discussion”

  • اطلاعات