تصویر

[مقاله] 5 سوء تفاهم در مورد لینک‌سازی خارجی در سال 2020

در این بخش جدیدترین مقالات مربوط به phpbb-seo قرار خواهد گرفت.

مدیر انجمن: تیم پشتیبانی

نمایه کاربر
Meis@M
Founder & Administrator
Founder & Administrator
پست: 1269
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 24 فروردین 1391, 4:52 am
سن: 28
شغل: دانشجو دکتری
اینترنت: LTE Plus
جنسیت: آقا
محل اقامت: Damghan
تشکر کرده: 204 دفعه
تشکر شده: 753 دفعه

پست

لینک سازی خارجی همواره دارای ابهاماتی بوده است . 5 سوء تفاهم در ارتباط با لینک سازی خارجی در سال 2020 را سئوکار توضیح می دهد.

 
تصویر

 آیا تمام بک لینک هایی که ما از سایت های مرتبط می گیریم معتبر و تاثیرگذارند؟ از چه روش هایی باید به صورت اصولی و تاثیرگذار لینک سازی کرد؟ لینک سازی خارجی یا همان بک لینک گرفتن یکی از روش های قدرتمند برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. فلسفه گوگل در این زمینه به این شکل است که محتوایی که لینک های بیشتری می گیرد اهمیت بیشتری دارد چون افراد زیادی این لینک ها را تایید کرده اند.اما چون لینک سازی خارجی معمولا با سرعت خیلی کمی جلو می رود بیشتر ما دوست داریم به روش های دیگر رو بیاوریم تا به این فرایند سرعت ببخشیم. اما آیا واقعا این روش ها در سئو تاثیر گذارند؟ ما می خواهیم 5 سوء تفاهم در حوزه ی لینک سازی خارجی را در سال 2020 اینجا بیان کنیم.سوءتفاهم 1: اگر محتوای شما واقعا جذاب و سودمند باشد لینک خارجی دریافت خواهید کرد.همیشه و همه جا این حرف را می شنویم. حتی خود گوگل هم چنین عقیده ای دارد. اما اگر اینطور است چرا بیش از 80 درصد محتوای منتشر شده در جهان حتی یک لینک هم ندارند؟ هر وبلاگی که بررسی می کنید می بینید که اکثر پست ها حتی یک لینک هم ندارند. وبلاگ های قدرتمند در حوزه های پرطرفدار هم نهایتا 10 یا 20 لینک می گیرند. مگر اینکه واقعا محتوایی جدید و یونیک و یک کشف بزرگ داخل محتوا باشد. مثل محتوای SkyScraper از وبسایت بک لینکو.حتی وبلاگ های محبوب که بازدید بسیار بالایی دارند و حتی خبرگزاری ها و مجله های خبری که تقریبا هر چیزی را پوشش می دهند هم لینک های کمی دریافت می کنند. پس واقعا محتوای خوب لزوما باعث گرفتن لینک نمی شود و این موضوع را باید مدنظر داشته باشید.سوءتفاهم 2: فرقی نمی کند که لینک می خرید یا لینک واقعی می گیرید.این هم یک سوء تفاهم است که در ایران هم هنوز دیده می شود. کسب و کارها از سایت های معتبر رپورتاژ می خرند و فکر می کنند که این لینک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اما چند نکته:
  • سایت هایی که رپورتاژ می فروشند عمدتا DA بالایی دارند مثلا 51. از این بابت می توان گفت که تاثیرگذارند. اما سایت هایی که واقعا در حال کار کردن هستند و سعی می کنند DA سایت شان را بالا ببرند ارزش بیشتری دارند. به طور مثال اگر شما از یک سایت با DA=31 لینک بگیرید و بعد از مدتی این مقدار به 40 برسد ارزش لینکی که دریافت کرده اید هم بالاتر می رود.
  • گوگل همیشه دنبال مکانیزم هایی است که لینک های خریداری شده را شناسایی کند. مثلا اگر شما یک رپورتاژ تکراری را در دو یا سه سایت منتشر کنید گوگل می تواند تشخیص دهد که این لینک ها خریداری شده اند.
  • سایت هایی که رپورتاژ می فروشند. هم به شما می فروشند و هم به رقبای شما. پس عملا تاثیر چندانی در نتایج نخواهد داشت.
  • سایت هایی که رپورتاژ می فروشند عمدتا هزینه ی زیادی از این بابت دریافت می کنند. در حالی که شما اگر چنین هزینه ای را صرف روش های درست و اصولی لینک سازی کنید فایده ی بیشتری خواهد داشت.
سوءتفاهم 3: بهترین لینک ها از کمپین های روابط عمومی به دست می آیند.بسیاری از سایت ها و کسب و کارها با کمپین های روابط عمومی سعی می کنند که لینک سازی کنند. معمولا هم سایت های خبری تا حد امکان و ارتباط این کمپین ها را پوشش می دهند. اما این کار چند ایراد عمده دارد.
  • لینک سازی زمانی اهمیت دارد که شما از سایت های مرتبط در حوزه ی خودتان لینک بگیرید. سایت های خبری تاثیر لینک بسیار کمتری دارند.
  • بیشتر لینک هایی که شما از کمپین های روابط عمومی می گیرید به صفحات مربوط به روابط عمومی و یا اخباری است که منتشر کرده اید. در حالی که شما نیاز دارید روی کلمه های کلیدی با سوددهی بالا کار کنید.
  • هزینه ی لینک سازی از این طریق بسیار بالاست. کافیست کمی به آن فکر کنید.
سوء تفاهم 4: بهترین راه برای لینک سازی خارجی نوشتن پست مهمان است.همه ی ما معمولا پست وبلاگ می نویسم و اگر همین پست را در سایت های مرتبط دیگر منتشر کنیم به عنوان یک لینک محسوب می شود و می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. استراتژی فوق العاده ای است. اما شما باید هزینه های این پست مهمان را هم در نظر بگیرید. تایمی که برای پیدا کردن و راضی کردن سایت های مقصدتان مصرف می کنید. هزینه های نوشتن پست و همچنین حجم کاری که می توانید در یک ماه انجام دهید.ماهی چند تا پست مهمان می توانید منتشر کنید؟ 5 تا؟ 6 تا؟اگر واقعا پست باکیفیت بنویسید هزینه های تولید چنین محتوایی بالاترین از حد میانگین است و باید هزینه و یا وقت بیشتری پای آن صرف کنید. در ضمن ایجاد چنین روابطی با سایر سایت ها و همچنین پیدا کردن سایت و وبلاگ موردنظر سخت است. به طور کلی نمی توان گفت بهترین راه لینک سازی خارجی نوشتن پست مهمان است. چون این روش نرخ بازگشت سرمایه کمتری دارد. (شما در هر پست یک لینک به سایت خودتان می دهید.)سوءتفاهم 5: کمپین لینک بیلدینگ می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.چیزی به نام کمپین لینک بیلدینگ نداریم. شما هم احتمالا تا الان ایمیل های زیادی داشته اید که از شما درخواست لینک شده باشد. حتی ممکن است در ازای آن یک پاداشی هم در نظر گرفته شده باشد. (مثلا اگر لینک بدهید و لینک شما ثبت شود یک کد تخفیف دریافت می کنید.)این کمپین ها از چند نظر ایراد دارند.
  • پیدا کردن صاحبان کسب و کارها و وبلاگ های مرتبط با حوزه ی کاری تان سخت است. حتی برای نوشتن پست مهمان هم پیدا کردن ایمیل ها کار سخت و وقت گیری است.
  • بیشتر این ایمیل ها اسپم گونه هستند و چون افراد با کسب و کار شما چندان آشنایی ندارند به حرف ها و حتی تخفیف های شما چندان بهایی نمی دهند. شما اول باید اعتماد بسازید و بعد این کمپین ها را اجرا کنید.
  • بیشتر این ایمیل ها خوانده نمی شوند.
  • اصولا تا زمانی که یک فرد به حرف های شما و تخصص شما ایمان نداشته باشد به سایت شما لینک نمی دهد.
اینجا یک تقلب به شما برسانیم: بهترین شیوه ی لینک سازی Networking است. یعنی شما با افرادی که در حوزه ی کاری خودتان فعال هستند ارتباط موثر داشته باشید. به آن ها لینک بدهید و آن ها هم به شما لینک بدهند. در ایونت ها و رویدادهای مرتبط با حوزه ی کاری تان فعالیت داشته باشید و با صاحبان کسب و کارهای مرتبط با شما ارتباط موثر داشته باشید.جمع بندیلینک سازی یک فرایند جامع است که نیاز به درک بالا و همچنین مهارت های تجربی دارد. استفاده از تاکتیک های رایج بازده بسیار کمی دارد. شاید شما چندین لینک از طریق پست مهمان بگیرید و یا با کمپین روابط عمومی از خبرگزاری ها لینک دریافت کنید. اما شما همچنان به استراتژی های قوی تر نیاز دارید.این سوءتفاهم ها را کنار بگذارید و سعی کنید روی روش های جدیدتر کنار کنید. یاد بگیرید و بیشتر امتحان کنید. چیزی که در لینک بیلدینگ بیشتر تاثیر دارد تجربه است. اگر تجربه ی بیشتری در این زمینه کسب کنید درصد موفقیت شما هم بالاتر می رود.
hossein-z
پست: 1
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 8 تیر 1399, 8:01 am
سن: 25
شغل: دانشجو
اینترنت: ADSL 4 Mbps
جنسیت: آقا

پست

لینکسازی واقعا خیلی مهمه
sinabn68
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 17 تیر 1399, 12:40 pm
سن: 20
شغل: انتخاب نکردم
اینترنت: ADSL 13 Mbps
جنسیت: آقا

پست

[font][font]میزبان اول به کسانی که از سرویسی استفاده می‌کنند، کلاینت یا یوزر گفته می‌شود. به‌طور مثال همگی ما کلاینت اینستاگرام یا تلگرام هستیم و از سیستم تلگرام برای ارسال پیام و فایل یا اینستاگرام استفاده می‌کنیم یا مثال دیگر، شما در حال مطالعه این صفحه هستید پس شما کلاینت یا همان یوزر هستید. کلاینت‌ها اکثرا دریافت‌کننده اطلاعات هستند.[/font][/font][font][font]میزبان اول در مثال دیگر، با جست‌وجو کردن سرور مجازی در مرورگر خود اطلاعات وب‌سایت سرور مجازی میزبان اول به شما نمایش داده می‌شود، پس شما با باز کردن وب‌سایت سرور مجازی میزبان اول متن‌ها، عکس‌ها و… را در مرورگر خود دریافت (دانلود) کرده‌اید.[/font][/font][font][font]البته کلاینت‌ها همیشه دریافت‌کننده نیستند. زمانی‌که شما عکسی در اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارید یا فایلی یا متنی ازطریق تلگرام با میزبان اول دوستان خود به اشتراک می‌گذارید، درواقع دارید اطلاعاتی را آپلود می‌کنید و دوستان شما برای دیدن این اطلاعات نیازمند دانلود آن هستند.[/font][/font]
 


  • Related Topics
    پاسخ ها
    مشاهده
    آخرین پست

بازگشت به “مقالات - SEO Articles”

  • اطلاعات