تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

در این بخش جدیدترین مقالات مربوط به phpbb-seo قرار خواهد گرفت.

مدیر انجمن: تیم پشتیبانی

موضوع جدید ارسال پست
noyasystem
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 13 مرداد 1396, 5:52 pm
سن: 28
شغل: طراح سایت
اینترنت: ADSL 256 Kbps
جنسیت: خانوم
تشکر کرده: 12 دفعه
تشکر شده: 2 دفعه
تماس:

تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

پست توسط noyasystem » دو شنبه 23 مرداد 1396, 2:56 am

تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

در اواسط دهه 90 میلادی، صاحبان سایت ها و آنهایی که مطالب سایت ها را فراهم می کردند، شروع به بهینه سازی سایت هایشان برای موتورهای جستجوگر کردند. در ابتدا تمامی صاحبان سایت ها نیازمند آن بودند تا آدرس یک صفحه از سایت خود را به موتورهای جستجوگر معرفی نمایند که باعث می شد تا موتورهای جسنجوگر، اسپایدرهای خود را به روانه آن سایت ها نمایند. اینکار سبب آن می شد تا تمامی لینکهای آن صفحه استخراج شود و صفحات دیگر آن سایت ها نیز ایندکس شوند. چنین روندی شامل دانلود صفحه توسط اسپایدر و دخیره سازی محتویات آن در سرور موتورهای جستجوگر می باشد جاییکه برنامه دومی به نام ایندکسر، انواع مختلفی از اطلاعات را از آن صفحات استخراج می کند، اطلاعاتی نظیر کلماتی که صفحه حاوی آن است، کلمات کلیدی، در کجاها استفاده شده اند، و وزن به کار رفته در کلمات و تمام لینکهای درون صفحه که سپس در جایی قرار داده می شوند تا در آینده آنها را مورد بررسی قرار گیرند، بعنوان اطلاعات، استخراج خواهند شد.

صاحبان سایت ها شروع به درک ارزش داشتن سایتهایی با رتبه بالا و قابل دید در موتورهای جستجوگر کردند. این موضوع، فرصتی نو را به سئو کارهای امین و متقلب میداد. طبق گفته Danny Sullivan (تحلیلگر) عبارت "بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر" احتمالا در سال 1997 میلادی مورد استفاده قرار گرفت. اولین سندی که از این عبارت استفاده می کند، مربوط به آگوست سال 1997 میلادی توسط John Audette و شرکتش "گروه بازاریابی رسانه های بصری" یا بطور اختصار MMG می باشد.

نسخه های اولیه از الگوریتمهای جسنجو متکی به داده هایی بودند که صاحبان سایت ها ارائه می دادند، داده هایی نظیر متا تگهای کلمات کلیدی، یا فایلهای ایندکس سازی نظیر ALIWEB. متا تگها، عملا راهنمایی برای محتویات صفحات هستند. ایده استفاده از متا تگها برای ایندکس سازی و طبقه بندی صفحات سایت ها، خیلی زود مشکلات زیادی را بوجود آورد چراکه آزادی صاحبان سایت ها در انتخاب کلمات کلیدی، می توانست عملا نشان دهنده نا کارآمدی این ایده باشد. داده های غلط، ناقص، و نامربوط در متا تگها می توانست منجر به رتبه گیری بالایی برای جستجوهای نا مربوط شود. نویسندگان مطالب سایت ها، همچنین یکسری از کدهای HTML صفحات را جوری تغییر می دادند تا تلاش شود رتبه بالایی در موتورهای جستجوگر بدست آید.

متکی بودن زیاد موتورهای جستجوگر بر فاکتورهای نظیر چگالی کلمات کلیدی، که در کنترل کامل صاحبان سایت ها قرار داشت، سبب می شد تا موتورهای جستجوی اولیه، به طرز وحشتناکی از دستکاری در رتبه دهی به صفحات رنج برند. برای ارائه نتایج بهتر به کاربران، مجبور بودند تا مطمئن شوند صفحات نتایج شان، بیشترین نتایج مرتبط در خصوص جستجو را ارائه می دهند تا اینکه صفحاتی نامربوط با کلمات کلیدی متعدد نشان داده شوند. از آنجاییکه موفقیت و شهرت یک موتور جستجوگر، با توانایی آن در تولید بیشترین نتایج مرتبط برای هر عبارت جستجو شده مشخص می شود، ارائه نتایج غلط به کاربران، باعث ترک آن موتور جستجوگر، و تلاش برای یافتن موتور جستجوی بهتری توسط کاربران می شود. موتورهای جستجوگر به این نیاز، با توسعه الگوریتمهای پیچیده تری پاسخ دادند - الگوریتمهایی که فاکتورهای اضافی دیگری را که تغییر در آنها برای صاحبان سایت ها مشکل می باشد.

 موتور جستجوی گوگل

لاری پیج، و سرگی برین، دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه استنفورد، موتور جستجوگری را برنامه نویسی کردند که کاملا متکی بر محاسبات ریاضی برای ارزیابی صفحات سایت ها در اینترنت بود. این عدد، توسط الگوریتمی به نام پیج رنک محاسبه می شد. پیج رنک تابعی است که کمیت و قدرت تعداد لینک های ورودی را نشان می دهد. پیج رنک، احتمالی می باشد که یک کاربر در دنیای اینترنت، بطور تصادفی به آن صفحه خواهد رسید. در عمل، این موضوع، به معنای آن است که برخی لینکها، قویتر از لینکهای دیگر هستند، همانطور که صفحاتی با پیج رنک بالاتر، احتمال رسیده شدن به آن نیز برای کاربری تصادفی در اینترنت بالاتر خواهد بود.

پیج و برین، گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند. گوگل از بین کاربران اینترنتی که در آن روزها، روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شد، وفادارانی را مجذوب خود کرد که شیفته طراحی ساده آن بودند. فاکتورهای بیرونی (نظیر پیج رنک، و تحلیل لینکها)، بعلاوه فاکتورهای درونی (نظیر تناوب کلمات کلیدی، متا تگها، سرتیترها، لینکها، و ساختار سایت)، گوگل را قادر می ساخت را از دستکاری شدن توسط فاکتورهای درونی، اجتناب ورزد. اگرچه پیج رنک خیلی سخت تر از آن بود تا دستکاری شود، ولی در هر حال، صاحبان سایت ها، از قبل، ابزارهایی را برای ساخت لینک، و طرح هایی برای نفوذ به رتبه دهی در موتورهای جستجوگر پیاده سازی کرده بودند که بطور مشابه با موتورهای اولیه، ثابت می کرد که دستکاری در پیج رنک امکان پذیر می باشد.

برخی از این طرحها، یا مزرعه های لینک، شامل ساخت هزاران سایت برای اهداف محض اسپم سازی لینک است.
 رویدادهای اتفاق افتاده در سال 2004 میلادی، موتورهای جستجوگر، محدوده وسیعی از فاکتورهای فاش نشده ای را در الگوریتمهای رتبه دهی خود مورد استفاده قرار دادند تا تاثیر دستکاری در لینک به کمترین حد خود برسد. گوگل می گوید سایت ها را با در نظر گیری بیش از 200 فاکتور مختلف، مورد ارزیابی قرار می دهد. بهترین موتورهای جستجوگر، گوگل، یاهو و بینگ، الگوریتمهای رتبه بندی را که برای صفحات مورد استفاده قرار می دهند، فاش نمی کنند. ارائه دهندگان خدمات سئو و بهینه سازی سایت، نظیر Rand Fishkin، Barry Schwartz، Aaron Wall و Jill Whalen، هر کدام بطور جداگانه موتورهای جستجوگر را مورد تحلیل قرار می دهند و نتایج یافته های خود را در تالارهای گفتگو و وبلاگهای خود بصورت آنلاین قرار می دهند. همچنین، سئو کارها ممکن است سندهای ثبت شده از سوی موتورهای جستجوی مختلف را مورد تحلیل قرار دهند تا بتوانند سر از کار الگوریتمهای آنها در آورند.

در سال 2005 میلادی، گوگل شروع به شخصی سازی نتایج حاصل از جستجوهای خود برای هر کاربر می کند. بسته به سوابق جستجوی کاربر، گوگل نتایج را برای کاربران وارد شده در سیستم لاگین خود، شخصی سازی می کند. در سال 2008، Bruce Clay، بیان کرد که "رتبه بندی، مرده است" چراکه شخصی سازی در نتایج جستجو بوجود آمده است. بی معنا خواهد بود تا از رتبه سایت ها حرف زد چراکه رتبه سایت، عملا برای هر کاربری متفاوت خواهد بود.

در سال 2007 میلادی، گوگل اعلام می کند که تیمی را برای مبارزه با فروش لینکهایی که باعث انتقال پیج رنک خواهند شد، ترتیب داده است. در 15 ژوئن 2009، گوگل فاش کرد که آنها تاثیر لینکهای nofollow را عوض کرده اند. Matt Cutts، مهندسی معروف در گوگل، اعلام می دارد که ربات گوگل، دیگر به لینکهای nofollow همانند گذشته نگاه نخواهد کرد. نتیجه این تغییر، آن خواهد بود که استفاده از nofollow باعث بخار شدن پیج رنک خواهدشد. برای جلوگیری از این موضوع، مهندسین سئو، روش دیگری را توسعه دادند که لینکهای nofollow را با جاوا اسکریپت پیاده سازی می کرد و درنتیجه امکان کم کردن صفحاتی از سایت، و افزایش صفحاتی دیگر از سایت، امکان پذیر می شد. بطور مشابه، روشهای دیگری نیز ارائه شدند که شامل، استفاده از iframes، Flash و جاوا اسکریپت می شد.


alanddesign
پست: 1
تاریخ عضویت: پنج شنبه 2 شهریور 1396, 11:19 am
سن: 38
شغل: انتخاب نکردم
اینترنت: ADSL 256 Kbps
جنسیت: آقا

Re: تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

پست توسط alanddesign » پنج شنبه 2 شهریور 1396, 11:32 am

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند.
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران می‌باشد. تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می‌گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند. 
در آن زمان محبوب‎ترین موتورهای جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجوهای جدیدتری وارد بازار اینترنت شد که از پارامترهای پیچیده‎تری استفاده می‌کردند. 
SAraAnistion
پست: 3
تاریخ عضویت: دو شنبه 10 اسفند 1394, 2:04 pm
سن: 12
شغل: طراحی وب
اینترنت: ADSL 256 Kbps
جنسیت: خانوم

Re: تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

پست توسط SAraAnistion » جمعه 22 آذر 1398, 2:37 pm

بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری لطفا بازهم از این قبیل مقالات مرتبط با تاریخچه سئو و پدیدار شدن موتور های جستجو در انجمن قرار دهید

تعاریف زیاد متعددی برای معنا سئو وب سایت مطرح شده شده‌است . ممکن است اولی و معمولی ترین ابلاغ این باشد که SEO ورژن کوتاه شده ای از عبارت Search Engine Optimization است  
لیست خدمات سئو فاکس  سرویس ها تخصصی سئوی وب سایت و سرویس ها غیر تخصصی  
فراگیری بهینه سازی سایت آموزش سئو سایت برای مدیران وبسایت ها و موسسات بیشک مهم ترین و تاثیرگذارترین دلیل ترقی است  
مشورت سئوی وب سایت مشاوره سئوی سایت برای ارتقا مرتبه وب سایت در گوگل SEO مخفف عبارت search engine optimization است 
فراگیری بدون نقص مفاهیم سئو و بهینه سازی سایت در ته یک چاه عمیق گیر افتاده‌اید و هر چه فریاد می‌زنید هیچ‌کس صدای شما را نمی‌شنود 
سئو وب سایت کار سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمه ها معادلی زیرا SEO یا این که با صرفه سازی موتور کاوش داراست که کلیه آن ها به یک معنا هستند 
برخی از افراد معتقدند که آدرس صفحه مهم ترین فاکتور سئو است اما خب واقعا این چنین نیست گرچه آدرس URL از اهمیت بسیاری برخوردار است اما قطعا در سطح مهم ترین های رتبه بندی قرار ندارد
پروسه لینک سازی که با نام لینک بیلدینگ به انگلیسی Link Building شناخته می شود اولین عامل تاثیر گذار در سئو و فاکتور های رتبه بندی گوگل است
وبمستران و تولید کنندگان محتوا در وب از اواسط دهه ۹۰ میلادی آغاز به انجام مراحل سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو کردند و برای اولین بار وب سایت ها در موتورهای جستجو فهرست بندی شدند
در این مطلب می خواهیم بدانیم که وظایف یک مشاور سئو چیست ، یک مشاور سئو ، باید با دانش و امکاناتی که در اختیار دارد
لینک سازی سالها مهم ترین فاکتور سئو در بین ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی بوده است اما پس از گذشت سالها و آپدیت الگوریتم گوگل پنگوئن به نسخه ۴.۰ لینک های برندی تاثیر سئو بسیار زیادی دارد لذا برندینگ در۲۰۱۹ دست برتر سئو است .
بعضی از افراد فکر می کنند که سئو مرده است و رقابت بین برخی از کلمات گوگل تا 800،000 نتیجه جستجو می رسد به هر حال چون سئو در ده سال گذشته تغییر بسیاری داشته است به معنی مرگ آن نیست.
شاید شما هم بخواهید بدانید که تعریف سئو چیست ، سئو به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام می پذیرد
خدمات سئو یا خدمات بهینه سازی سایت (SEO) به معنی انجام پروسه سئو سایت توسط شرکت سئو به صورت تخصصی تحت نظر افراد حرفه ای و متخصص می باشد.
کسب و کارهایی که به سئو متکی هستند باید برای مشورت و دریافت راهنمایی در خصوص تغییرات الگوریتم گوگل، لینک سازی و تولید محتوا از خدمات سئو فاکس استفاده کنند و از او بهره گیرند
خدمات سئو یا خدمات بهینه سازی سایت (SEO) به معنی انجام پروسه سئو سایت توسط شرکت سئو به صورت تخصصی تحت نظر افراد حرفه‌ای و متخصص می‌باشد
سلام احسان اسکندری هستم و این یک راهنمای جامع تکنیک های بهینه سازی نتایج جستجو محلی با لوکال سئو (Local SEO) است
سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization می باشد که در واقع عملیات بهینه سازی برای موتور های جستجو لقب می گیرید.
کسب و کار های کوچک برای شروع سئو چطور باید چه خدماتی را سفارش دهند؟ نقش سئو کاران در کسب و کار های اینترنتی کوچک که استارت آپ هایی اغب با بودجه کم هستند چیست
در این مقاله که به واسطه سایت شرکت سئو فاکس منتشر می شود قصد آموزش سئو رایگان از پایه تا پیشرفته را خدمت شما عزیزان داریم؛ در ابتدا باید به بررسی مفهوم سئو بپردازیم:
در این مقاله به بررسی الگوریتم های گوگل و نحوه تاثیر گذاری آن ها بر روی وضعیت سئو سایت می پردازیم.
سئو کار فارسی شده عبارت SEO Expert به معنی کارشناس با متخصص سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
احسان اسکندری (سئوکار حرفه ای) سایت است وی با بیش از ۶ سال فعالیت در حوزه سئو و بهینه سازی یکی از افراد با تجربه صنعت سرچ ایران محسوب می شود
مجید محمدی هستم و به آموزش سئو و بهینه سازی سایت در فورکیا می پردازم. 

 
آخرین ويرايش توسط 1 on SAraAnistion, ويرايش شده در 0.
آموزش مبتدی و پیشرفته رایگان سئو - سفر به خارج از ایران با تور های خارجی - آموزش نصب و تنظیم افزونه وردپرس Yoast - انجام خدمات تخصصی سئو سایت کلی و کلان -  اجاره خودرو ماشین در شرکت ناواران 
MASOUDDIZAJI1368
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 23 آذر 1398, 4:22 pm
سن: 27
شغل: انتخاب نکردم
اینترنت: EDGE
جنسیت: آقا

Re: تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

پست توسط MASOUDDIZAJI1368 » شنبه 23 آذر 1398, 4:31 pm

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند.

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران می‌باشد. تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می‌گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند.
موضوع جدید ارسال پست
 


  • Related Topics
    پاسخ ها
    مشاهده
    آخرین پست

بازگشت به “مقالات - SEO Articles”