SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. این تمرین افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما از طریق نتایج موتور جستجوی بدون پرداخت (همچنین به عنوان "ارگانیک" شناخته می شود) است.
علیرغم نام اختصاری، سئو به همان اندازه که مربوط به خود موتورهای جستجو است، به افراد نیز مربوط می شود. این در مورد درک آنچه مردم به دنبال آنلاین جستجو میکنند، پاسخهایی که به دنبال آن هستند، کلماتی که استفاده میکنند و نوع محتوایی است که میخواهند مصرف کنند. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را می دهد که با افرادی که به صورت آنلاین در جستجوی راه حل های ارائه شده توسط شما هستند ارتباط برقرار کنید.
اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک روی سکه سئو است، ارائه آن به روشی که خزنده های موتورهای جستجو می توانند پیدا کنند و بفهمند، طرف دیگر است. در این راهنما، انتظار داشته باشید که یاد بگیرید چگونه هر دو را انجام دهید.
اصول اولیه موتورهای جستجو
موتورهای جستجو پاسخگو هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را بررسی میکنند و هزاران عامل را ارزیابی میکنند تا مشخص کنند کدام محتوا بیشتر به سؤال شما پاسخ میدهد.
موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرستنویسی تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب، فایلهای PDF، تصاویر، ویدیوها و غیره) از طریق فرآیندی به نام «خزیدن و نمایهسازی» انجام میدهند و سپس آنها را بر اساس میزان مطابقت با آنها مرتب میکنند. پرس و جو در فرآیندی که از آن به عنوان "رتبه بندی" یاد می کنیم. خزیدن، نمایه سازی و رتبه بندی را با جزئیات بیشتری در فصل بعدی پوشش خواهیم داد.
کدام نتایج جستجو "ارگانیک" هستند؟
همانطور که قبلاً گفتیم، نتایج جستجوی ارگانیک آنهایی هستند که از طریق سئوی مؤثر به دست می آیند، نه برای آن پولی (یعنی بدون تبلیغات) به دست می آیند. اینها قبلاً به راحتی قابل تشخیص بودند - تبلیغات به وضوح به این صورت برچسب گذاری شده بودند و نتایج باقیمانده معمولاً به شکل "10 پیوند آبی" فهرست شده در زیر آنها بود. اما با توجه به تغییر روش جستجو، چگونه میتوانیم نتایج ارگانیک را امروز تشخیص دهیم؟
امروزه، صفحات نتایج موتورهای جستجو - که اغلب به آنها "SERP" گفته می شود - پر از تبلیغات بیشتر و فرمت های نتایج ارگانیک پویاتر (که "ویژگی های SERP" نامیده می شوند) از آنچه قبلاً دیده ایم، هستند. برخی از نمونههای ویژگیهای SERP عبارتند از: قطعههای برجسته (یا جعبههای پاسخ)، جعبههای افراد همچنین میپرسند، چرخ فلکهای تصویر، و غیره. ویژگیهای جدید SERP همچنان به ظهور میآیند، که عمدتاً توسط آنچه مردم به دنبال آن هستند هدایت میشوند.
برای مثال، اگر «آب و هوای دنور» را جستجو کنید، بهجای پیوندی به سایتی که ممکن است آن پیشبینی را داشته باشد، یک پیشبینی آبوهوای شهر دنور را مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد. و اگر «پیتزا دنور» را جستجو کنید، نتیجه «بسته محلی» متشکل از مکانهای پیتزا دنور را خواهید دید. راحت است، درست است؟
مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات درآمد کسب می کنند. هدف آنها حل بهتر سؤالات جستجوگر (در SERP)، حفظ بازگشت جستجوگرها و نگه داشتن آنها در SERPها است.
برخی از ویژگی های SERP در گوگل ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر سئو قرار گیرند. این موارد شامل قطعههای برجسته (یک نتیجه ارگانیک ارتقا یافته که پاسخی را در یک کادر نمایش میدهد) و سؤالات مرتبط (با نام مستعار کادرهای «مردم نیز میپرسند») هستند.
شایان ذکر است که بسیاری از ویژگیهای جستجوی دیگر وجود دارند که اگرچه تبلیغات پولی نیستند، معمولاً نمیتوانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها اغلب دارای داده هایی هستند که از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا، WebMD و IMDb به دست آمده اند.
چرا سئو مهم است؟
در حالی که تبلیغات پولی، رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین می توانند برای وب سایت ها ترافیک ایجاد کنند، اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.
نتایج جستجوی ارگانیک املاک دیجیتال بیشتری را پوشش میدهند، برای جستجوگران باهوش معتبرتر به نظر میرسند، و کلیکهای بیشتری نسبت به تبلیغات پولی دریافت میکنند. به عنوان مثال، از تمام جستجوهای ایالات متحده، تنها 2.8٪ از مردم بر روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.
به طور خلاصه: SEO در موبایل و دسکتاپ 20 برابر بیشتر از PPC فرصت ترافیک دارد.
سئو همچنین یکی از تنها کانالهای بازاریابی آنلاین است که در صورت راهاندازی صحیح، میتواند در طول زمان به سود سهام ادامه دهد. اگر محتوای محکمی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما به مرور زمان برف می شود، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما نیاز به بودجه مستمر دارد.
موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند، اما همچنان به کمک ما نیاز دارند.
بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.
آیا باید یک متخصص سئو، مشاور یا آژانس استخدام کنم؟
بسته به پهنای باند، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود، می توانید برخی از سئوی اولیه را خودتان انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که ترجیح می دهید از یک متخصص کمک بگیرید. در هر صورت اشکالی ندارد!
اگر در نهایت به دنبال کمک متخصص هستید، مهم است بدانید که بسیاری از آژانسها و مشاوران «خدمات سئو» را ارائه میکنند، اما کیفیت آنها میتواند بسیار متفاوت باشد. دانستن نحوه انتخاب یک شرکت سئوی خوب می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی زیادی کند، زیرا تکنیک های اشتباه سئو در واقع می توانند بیشتر از اینکه به شما کمک کنند به سایت شما آسیب بزنند.
ما همچنین یک لیست توصیه شده از شرکای آژانس داریم که همگی از ابزارهای Moz SEO برای تقویت کار خود از طرف شما استفاده می کنند!
سئو کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه
«سئو کلاه سفید» به تکنیکهای سئو، بهترین شیوهها و استراتژیهایی اشاره دارد که از قوانین موتور جستجو پیروی میکنند، تمرکز اصلی آن برای ارائه ارزش بیشتر به افراد.
"سئو کلاه سیاه" به تکنیک ها و استراتژی هایی اشاره دارد که تلاش می کنند موتورهای جستجو را هرزنامه یا فریب دهند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند، وب سایت ها را در معرض خطر شدید جریمه شدن و/یا حذف فهرست (حذف از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.
وب سایت های جریمه شده باعث ورشکستگی مشاغل شده اند. این فقط یک دلیل دیگر برای دقت در انتخاب یک متخصص یا آژانس سئو است.
موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت سئو دارند
موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع، گوگل حتی یک راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو دارد، دقیقاً مانند راهنمای مبتدیان SEO خود ما! آنها همچنین کاملاً از تلاش های جامعه SEO حمایت می کنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال - مانند Unbounce، MNsearch، SearchLove، و MozCon خود Moz - به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را جذب می کنند.
Google از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی وب مستر و با میزبانی پاتوقهای ساعت اداری زنده به وبمسترها و سئوکاران کمک میکند. (متاسفانه بینگ انجمن وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)
در حالی که دستورالعملهای وبمستر از موتورهای جستجو به موتورهای جستجو متفاوت است، اصول اساسی یکسان میمانند: سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض، یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و هدف کاربر را برآورده کنید.
راهنمای گوگل وبمستر
اصول اساسی:
صفحات را در درجه اول برای کاربران بسازید، نه موتورهای جستجو.
کاربران خود را فریب ندهید
از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است خودداری کنید. یک قانون سرانگشتی خوب این است که آیا احساس راحتی میکنید که کارهایی را که با یک وبسایت انجام دادهاید به یک کارمند Google توضیح دهید. تست مفید دیگر این است که بپرسید: "آیا این به کاربران من کمک می کند؟ آیا اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند این کار را انجام می دادم؟"
به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا جذاب می کند.
مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:
محتوای تولید شده به صورت خودکار
شرکت در طرح های پیوند
ایجاد صفحات با محتوای کم یا بدون محتوای اصلی (یعنی کپی شده از جای دیگری)
Cloaking - عمل نمایش محتوای متفاوت خزندههای موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان.
متن و لینک های مخفی
صفحات درگاهی - صفحاتی که برای رتبه بندی مناسب برای جستجوهای خاص ایجاد شده اند تا ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند.
خوب است که با دستورالعمل های وبمستر گوگل آشنایی کامل داشته باشید. برای شناختن آنها وقت بگذارید.
راهنمای کامل Google Webmaster را اینجا ببینید
دستورالعمل های وب مستر بینگ
اصول اساسی:
محتوای واضح، عمیق، جذاب، و به راحتی در سایت خود ارائه دهید.
عنوان صفحات را واضح و مرتبط نگه دارید.
پیوندها به عنوان سیگنال محبوبیت در نظر گرفته می شوند و بینگ پیوندهایی را که به طور ارگانیک رشد کرده اند پاداش می دهد.
نفوذ اجتماعی و سهمهای اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و میتوانند در بلندمدت بر نحوه رتبهبندی ارگانیک شما تأثیر بگذارند.
سرعت صفحه همراه با تجربه کاربری مثبت و مفید مهم است.
از ویژگیهای alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا Bing بتواند محتوا را بهتر درک کند.
مواردی که باید از آنها اجتناب کرد:
محتوای نازک، صفحاتی که عمدتاً تبلیغات یا پیوندهای وابسته را نشان می دهند، یا در غیر این صورت بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می کنند، رتبه خوبی ندارند.
تاکتیکهای لینک سوء استفادهکننده که با هدف افزایش تعداد و ماهیت لینکهای ورودی مانند خرید لینک، شرکت در طرحهای پیوند، میتوانند منجر به فهرستزدایی شوند.
اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL تمیز، مختصر و شامل کلمه کلیدی وجود دارد. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کنند و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.
URL های خود را در صورت امکان توصیفی، کوتاه و با کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیرحرفی خودداری کنید.
دفن پیوندها در جاوا اسکریپت/فلش/سیلورلایت. مطالب را نیز از این موارد دور نگه دارید.
محتوای تکراری
پر کردن کلمات کلیدی
Cloaking - عمل نمایش محتوای متفاوت خزندههای موتور جستجو نسبت به بازدیدکنندگان.
دستورالعمل هایی برای نمایندگی کسب و کار محلی شما در Google
اگر کسبوکاری که برای آن کار سئو انجام میدهید، به صورت محلی کار میکند، یا خارج از ویترین فروشگاه یا برای انجام خدمات به مکانهای مشتریان میرود، برای فهرست «Google برای کسبوکار من» واجد شرایط است. برای کسبوکارهای محلی مانند این، Google دستورالعملهایی دارد که در ایجاد و مدیریت این فهرستها چه باید و چه نباید انجام دهید.
تحقق هدف کاربر
به جای زیر پا گذاشتن این دستورالعمل ها در تلاش برای فریب دادن موتورهای جستجو برای رتبه بندی بالاتر، بر درک و تحقق هدف کاربر تمرکز کنید. وقتی فردی به دنبال چیزی می گردد، نتیجه دلخواه خود را به دست می آورد. چه پاسخ، بلیت کنسرت یا عکس گربه باشد، محتوای مورد نظر «نیت کاربر» آنهاست.
اگر شخصی جستجوی «باندها» را انجام دهد، آیا قصدش یافتن گروههای موسیقی، گروههای عروسی، ارههای گروهی یا چیز دیگری است؟
وظیفه شما به عنوان یک SEO این است که به سرعت محتوای مورد نظر را در قالبی که آنها می خواهند به کاربران ارائه دهید.
انواع متداول قصد کاربر:
اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: "بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟"
Navigational: جستجو برای یک وب سایت خاص. مثال: "Apple"
معاملاتی: جستجو برای خرید چیزی. مثال: "تخفیفات خوب در مک بوک پرو"
شما می توانید با جستجوی کلمه(های) کلیدی مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی، نگاهی اجمالی به هدف کاربر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر چرخ فلک عکس وجود داشته باشد، به احتمال زیاد افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند، عکس ها را جستجو می کنند.
همچنین ارزیابی کنید که رقبای رتبه برتر شما چه محتوایی ارائه می دهند که شما در حال حاضر ارائه نمی دهید. چگونه می توانید 10 برابر ارزش وب سایت خود را ارائه دهید؟
ارائه محتوای مرتبط و با کیفیت در وب سایت شما به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و مهمتر از آن، اعتبار و اعتماد مخاطبان آنلاین شما را ایجاد می کند.
قبل از انجام هر یک از این کارها، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه سئو استراتژیک درک کنید.
اهداف وب سایت/مشتری خود را بشناسید
هر وب سایتی متفاوت است، بنابراین برای درک واقعی اهداف تجاری یک سایت خاص وقت بگذارید. این نه تنها به شما کمک میکند تا تعیین کنید روی کدام حوزههای سئو باید تمرکز کنید، کجا تبدیلها را ردیابی کنید، و چگونه معیارها را تعیین کنید، بلکه به شما کمک میکند نقطههای گفتگو برای مذاکره درباره پروژههای سئو با مشتریان، روسا و غیره ایجاد کنید.
KPI (شاخصهای کلیدی عملکرد) شما برای اندازهگیری بازده سرمایهگذاری در سئو چیست؟ ساده تر، فشارسنج شما برای اندازه گیری موفقیت تلاش های جستجوی ارگانیک شما چیست؟ شما می خواهید آن را مستند کنید، حتی اگر به همین سادگی باشد:
برای وب سایت ____________، KPI اصلی SEO من ____________ است.
در اینجا چند KPI رایج برای شروع شما آورده شده است:
حراجی
دانلودها
ثبت نام های ایمیل
ارسال فرم تماس با ما
تماس های تلفنی
و اگر کسبوکار شما دارای یک جزء محلی است، میخواهید KPI را برای فهرستهای Google My Business خود نیز تعریف کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
کلیک برای تماس
کلیک به وب سایت
کلیکها برای مسیرهای رانندگی
ممکن است متوجه شده باشید که چیزهایی مانند «رتبهبندی» و «ترافیک» در فهرست KPIها وجود نداشتند و این عمدی است.
"اما یک لحظه صبر کن!" شما بگو. "من به اینجا آمدم تا در مورد SEO یاد بگیرم زیرا شنیدم که می تواند به من در رتبه بندی و کسب ترافیک کمک کند، و شما به من می گویید که این اهداف مهم نیستند؟"
اصلا! درست شنیدی سئو می تواند به رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کند و در نتیجه ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند، فقط رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف هستند. اگر کسی روی سایت شما کلیک نکند، در رتبه بندی فایده چندانی ندارد، و اگر این ترافیک هدف تجاری بزرگتری را محقق نکند، افزایش ترافیک شما فایده چندانی ندارد.
به عنوان مثال، اگر شما یک سایت تولید سرنخ را اداره می کنید، ترجیح می دهید:
1000 بازدید کننده ماهانه و 3 نفر فرم تماس را پر می کنند؟ یا...
300 بازدید کننده ماهانه و 40 نفر فرم تماس را پر می کنند؟
اگر از SEO برای هدایت ترافیک به سایت خود با هدف تبدیل استفاده می کنید، امیدواریم مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از شروع سئو، مطمئن شوید که اهداف تجاری خود را مشخص کرده اید، سپس از SEO برای کمک به انجام آنها استفاده کنید - نه برعکس.
سئو بسیار بیشتر از معیارهای بیهوده انجام می دهد. وقتی به خوبی انجام شود، به کسب و کارهای واقعی کمک می کند تا به اهداف واقعی برای موفقیت خود دست یابند.
سئو چیست؟
مدیر انجمن: تیم پشتیبانی
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: سهشنبه 31 خرداد 1401, 4:04 pm
- سن: 20
- شغل: خانه دار
- اینترنت: Wireless
- جنسیت: خانوم