آیا تمام بک لینک هایی که ما از سایت های مرتبط می گیریم معتبر و تاثیرگذارند؟ از چه روش هایی باید به صورت اصولی و تاثیرگذار لینک سازی کرد؟ لینک سازی خارجی یا همان بک لینک گرفتن یکی از روش های قدرتمند برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. فلسفه گوگل در این زمینه به این شکل است که محتوایی که لینک های بیشتری می گیرد اهمیت بیشتری دارد چون افراد زیادی این لینک ها را تایید کرده اند.اما چون لینک سازی خارجی معمولا با سرعت خیلی کمی جلو می رود بیشتر ما دوست داریم به روش های دیگر رو بیاوریم تا به این فرایند سرعت ببخشیم. اما آیا واقعا این روش ها در سئو تاثیر گذارند؟ ما می خواهیم 5 سوء تفاهم در حوزه ی لینک سازی خارجی را در سال 2020 اینجا بیان کنیم.سوءتفاهم 1: اگر محتوای شما واقعا جذاب و سودمند باشد لینک خارجی دریافت خواهید کرد.همیشه و همه جا این حرف را می شنویم. حتی خود گوگل هم چنین عقیده ای دارد. اما اگر اینطور است چرا بیش از 80 درصد محتوای منتشر شده در جهان حتی یک لینک هم ندارند؟ هر وبلاگی که بررسی می کنید می بینید که اکثر پست ها حتی یک لینک هم ندارند. وبلاگ های قدرتمند در حوزه های پرطرفدار هم نهایتا 10 یا 20 لینک می گیرند. مگر اینکه واقعا محتوایی جدید و یونیک و یک کشف بزرگ داخل محتوا باشد. مثل محتوای SkyScraper از وبسایت بک لینکو.حتی وبلاگ های محبوب که بازدید بسیار بالایی دارند و حتی خبرگزاری ها و مجله های خبری که تقریبا هر چیزی را پوشش می دهند هم لینک های کمی دریافت می کنند. پس واقعا محتوای خوب لزوما باعث گرفتن لینک نمی شود و این موضوع را باید مدنظر داشته باشید.سوءتفاهم 2: فرقی نمی کند که لینک می خرید یا لینک واقعی می گیرید.این هم یک سوء تفاهم است که در ایران هم هنوز دیده می شود. کسب و کارها از سایت های معتبر رپورتاژ می خرند و فکر می کنند که این لینک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اما چند نکته:
- سایت هایی که رپورتاژ می فروشند عمدتا DA بالایی دارند مثلا 51. از این بابت می توان گفت که تاثیرگذارند. اما سایت هایی که واقعا در حال کار کردن هستند و سعی می کنند DA سایت شان را بالا ببرند ارزش بیشتری دارند. به طور مثال اگر شما از یک سایت با DA=31 لینک بگیرید و بعد از مدتی این مقدار به 40 برسد ارزش لینکی که دریافت کرده اید هم بالاتر می رود.
- گوگل همیشه دنبال مکانیزم هایی است که لینک های خریداری شده را شناسایی کند. مثلا اگر شما یک رپورتاژ تکراری را در دو یا سه سایت منتشر کنید گوگل می تواند تشخیص دهد که این لینک ها خریداری شده اند.
- سایت هایی که رپورتاژ می فروشند. هم به شما می فروشند و هم به رقبای شما. پس عملا تاثیر چندانی در نتایج نخواهد داشت.
- سایت هایی که رپورتاژ می فروشند عمدتا هزینه ی زیادی از این بابت دریافت می کنند. در حالی که شما اگر چنین هزینه ای را صرف روش های درست و اصولی لینک سازی کنید فایده ی بیشتری خواهد داشت.
- لینک سازی زمانی اهمیت دارد که شما از سایت های مرتبط در حوزه ی خودتان لینک بگیرید. سایت های خبری تاثیر لینک بسیار کمتری دارند.
- بیشتر لینک هایی که شما از کمپین های روابط عمومی می گیرید به صفحات مربوط به روابط عمومی و یا اخباری است که منتشر کرده اید. در حالی که شما نیاز دارید روی کلمه های کلیدی با سوددهی بالا کار کنید.
- هزینه ی لینک سازی از این طریق بسیار بالاست. کافیست کمی به آن فکر کنید.
- پیدا کردن صاحبان کسب و کارها و وبلاگ های مرتبط با حوزه ی کاری تان سخت است. حتی برای نوشتن پست مهمان هم پیدا کردن ایمیل ها کار سخت و وقت گیری است.
- بیشتر این ایمیل ها اسپم گونه هستند و چون افراد با کسب و کار شما چندان آشنایی ندارند به حرف ها و حتی تخفیف های شما چندان بهایی نمی دهند. شما اول باید اعتماد بسازید و بعد این کمپین ها را اجرا کنید.
- بیشتر این ایمیل ها خوانده نمی شوند.
- اصولا تا زمانی که یک فرد به حرف های شما و تخصص شما ایمان نداشته باشد به سایت شما لینک نمی دهد.