سئو که به عنوان تکنیکهای افزایش رتبه سایت میباشد، از طرق مختلفی صورت میگیرد یکی از این راهها استفاده از شبکههای اجتماعی است. اگر چه فعالیت در شبکههای اجتماعی بطور مستقیم موجب سئو نمیشود، اما به شکل غیر مستقیم روش مناسبی برای ارتقا رتبه سایت به شمار میرود که چگونگی و شرح این امر را در زیر مرور میکنیم:
شبکههای اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی سایتها میباشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب میتوان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد در نتیجه باعث افزایش انگیزه در صاحبان سایت می شود.
در شبکههای اجتماعی میتوان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.
ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکههای اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.
بارگذاری پستها و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکههای اجتماعی میباشد.
برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکههای اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. اگر چه این امکان در وب سایتها نیز وجود دارد اما در شبکههای اجتماعی به علت دسترسی آسانتر افراد، کارایی بیشتری دارد و تعامل میان کاربران و مدیران سایت بیشتر میشود که این امر به سئو سایت کمک میکند.
شبکههای اجتماعی به طور غیرمستقیم میتوانند بر روی لینکها تاثیرگذار باشند و میزان ترافیک به سمت وب سایت را نیز افزایش دهند.
قرار دادن مطالب در درون شبکههای اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو میشود (لازم به ذکر است در اینجا بحث از ایندکس شدن است و نه رتبه و صفحه اول)، در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص میدهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی برداران)، مطلب شما ایندکس میشود.
مهمترین شبکههای اجتماعی و نقش آنها در سئوی سایت
یوتیوب و آپارات
این دو شبکه اجتماعی در این روزها بسیار پر بازدید شده اند شبکه اجتماعی آپارات مربوط به ایران می باشد شما می توانید ویدئو های آموزشی مرتبط با خود را به همراه لینک صفحات سایت در این دو شبکه قرار دهید . اغلب کاربران برای دانلود از یوتیوب و آپارات برای دیدن ویدئو های آموزشی و خبری به این دو مراجعه می نمایند.
توییتر
توییتر در میان شبکههای اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب میشود. مدیران سایتها با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر میتوانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران میتوانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشتههای 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر میتوان از مطالب سرگرمی، طنز و ... برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.
فیسبوک
فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکتها فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی میتواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت میباشد.
اینستاگرام
در سالهای اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام و دانلود از اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.
لینکداین
سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکههای اجتماعی به شمار میرود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارتها و یا شرکتها و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکتهای فعال در آنها میباشد. لینکداین برای سایت شرکتهای تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک میشود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، میتواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.
گوگل پلاس
گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایتهای ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکههای اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر میباشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه میشویم.
شبکههای اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی سایتها میباشند. از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب میتوان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد در نتیجه باعث افزایش انگیزه در صاحبان سایت می شود.
در شبکههای اجتماعی میتوان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.
ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکههای اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.
بارگذاری پستها و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکههای اجتماعی میباشد.
برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و کسانی که در شبکههای اجتماعی با ما در ارتباط هستند منجر به اطلاع یافتن از نظریات، پیشنهادات و انتقادات آنان است. اگر چه این امکان در وب سایتها نیز وجود دارد اما در شبکههای اجتماعی به علت دسترسی آسانتر افراد، کارایی بیشتری دارد و تعامل میان کاربران و مدیران سایت بیشتر میشود که این امر به سئو سایت کمک میکند.
شبکههای اجتماعی به طور غیرمستقیم میتوانند بر روی لینکها تاثیرگذار باشند و میزان ترافیک به سمت وب سایت را نیز افزایش دهند.
قرار دادن مطالب در درون شبکههای اجتماعی منجر به ایندکس شدن سریع مطلب در موتورهای جستجو میشود (لازم به ذکر است در اینجا بحث از ایندکس شدن است و نه رتبه و صفحه اول)، در نتیجه این امر موتورهای جستجو تشخیص میدهند که نویسنده اصلی شما هستید زیرا زودتر از سایرین (کپی برداران)، مطلب شما ایندکس میشود.
مهمترین شبکههای اجتماعی و نقش آنها در سئوی سایت
یوتیوب و آپارات
این دو شبکه اجتماعی در این روزها بسیار پر بازدید شده اند شبکه اجتماعی آپارات مربوط به ایران می باشد شما می توانید ویدئو های آموزشی مرتبط با خود را به همراه لینک صفحات سایت در این دو شبکه قرار دهید . اغلب کاربران برای دانلود از یوتیوب و آپارات برای دیدن ویدئو های آموزشی و خبری به این دو مراجعه می نمایند.
توییتر
توییتر در میان شبکههای اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب میشود. مدیران سایتها با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر میتوانند سایت خود را به روزرسانی کنند و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی نمایند. با اتصال سایت به توییتر، کاربران میتوانند به سرعت مطالب جدید را در قالب نوشتههای 140 کاراکتری یا کمتر دنبال نمایند. در توییتر میتوان از مطالب سرگرمی، طنز و ... برای جذب بیشتر طرفدار استفاده نمود.
فیسبوک
فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکتها فراهم نموده است. استفاده از این شبکه اجتماعی میتواند تاثیر زیادی برای جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دو طرفه و سئو سایت ایجاد نماید. وجود امکاناتی چون لایک و اشتراک گذاری در فیسبوک فرصت خوبی برای معرفی وب سایت به کاربران، مشتریان و دوستان آنها و در نتیجه گسترش دامنه فعالیت سایت میباشد.
اینستاگرام
در سالهای اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام و دانلود از اینستاگرام به محلی برای حضور افراد سرشناس و محبوب تبدیل شده است. بسیاری از کاربران برای ارتباط مستقیم با افراد معروف و مورد علاقه خود وارد این شبکه می شوند. لذا با وجود این مزیت می توان در کنار معرفی اشخاص و خدمات، به فعالیت در زمینه وب سایت نیز پرداخت.
لینکداین
سایت لینکداین یک مرجع تخصصی و کاری در میان شبکههای اجتماعی به شمار میرود که گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارتها و یا شرکتها و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکتهای فعال در آنها میباشد. لینکداین برای سایت شرکتهای تجاری و صنعتی بسیار کارآمد است و موجب ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه های کاری مشترک میشود. علاوه بر این، فعالیت در لینکداین، میتواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به مدیران سایت کمک کند.
گوگل پلاس
گوگل پلاس بیشترین کاربرد را در سایتهای ایرانی دارد و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارتباط مستقیم گوگل پلاس با گوگل بیش از دیگر شبکههای اجتماعی، برای افزایش رتبه سایت و سئو موثر میباشد و گاهی در نتایج جستجوی گوگل، با نتایجی از صفحات آن مواجه میشویم.