آمار و ارقام مهم در مورد اهمیت و تأثیر طراحی دفتر کار

در این انجمن پیرامون مباحث مختلف phpBB بحث و تبادل نظر می شود.

مدیر انجمن: تیم پشتیبانی

موضوع جدید ارسال پست
masoudfn
پست: 2
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰, ۱۰:۳۸ ق.ظ
سن: 30
شغل: انتخاب نکردم

پیش از اینکه بخواهیم مهم‌ترین نکات برای طراحی دفتر کار را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است چند آمار و ارقام مهم در مورد اهمیت و تأثیر شیوه طراحی دفتر کار را در کنار هم مرور کنیم:
  • ۸۳ درصد از کارمندان بر این باور هستند که اگر دفتر کار، به صورت درست و هوشمندانه طراحی شود، سلامت روانی و ذهنی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • ۶۰ درصد از کارمندان اعتقاد دارند که مهم‌ترین مزیت دفاتر با پلان باز (Open-Plan Office)، وجود ارتباط بین افراد است.
  • ۳۹ درصد از کسانی که در دفاتر کاری فعالیت می‌کنند، به دلیل نورپردازی نادرست در دفتر، احساس خستگی شدید می‌کنند.
  • ۵۳ درصد از افراد عقیده دارند که محیط‌های کاری انعطاف‌پذیر، سازگاری و مطابقت بیشتری با محیط زیست دارند.
  • ۹۲ درصد از کارمندان معتقدند که طراحی نوآورانه و خلاقانه دفتر کار، نقش حیاتی و مهمی در موفقیت و برتری یک شرکت دارد.
  • کارفرماهایی که در دفتر کار برای کارکنان خود امکانات رفاهی مثل کافه فراهم می‌کنند، می‌توانند منتظر افزایش ۲۵ درصدی بهره‌وری همکاران خود باشند.
  • شرکت‌هایی که برای کارکنان خود امکان فعالیت انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کنند، رشد درآمد ۴۳ درصدی را تجربه می‌کنند.
  • دست کم ۸۰ درصد از کارمندان بر این باور هستند که طراحی بیوفیلیک (زیست‌دوست)، در محیط کار الزامی است. طراحی بیوفیلیک به معنی استفاده از نور طبیعی، محصولات طبیعی و زیباسازی نمای درونی و بیرونی ساختمان با گیاهان است.
  • بهبود طراحی داخلی دفتر کار، بهره‌وری کلی مجموعه را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهد.
  • به طور میانگین، کارکنان ۸۶ دقیقه از زمان کاری روزانه خود را به دلیل حواس‌پرتی‌ها و اختلال‌های موجود در محیط از دست می‌دهند.
  • ۹۵ درصد از کارمندان بر این باور هستند که طراحی زیبا و حرفه‌ای دفتر کار، بهره‌وری و تأثیرگذاری آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • ۳۶ درصد از کارمندان معتقدند که اگر کارفرما، سرمایه‌گذاری بیشتری برای طراحی دفتر کار انجام دهد، خوشنودتر و راضی‌تر خواهند بود.
اکنون که آمار و ارقام مربوط به اهمیت طراحی دفتر کار را مرور کردیم، به خوبی به تأثیر شگفت و شگرف شیوه دیزاین دفتر کار پی می‌بریم. اکنون زمان آن است که چند مورد از مهم‌ترین نکات برای طراحی دفتر کار را در کنار هم مرور و بررسی کنیم.
بهترین مدل طراحی داخلی دفتر کار برای به حداکثر رساندن بهره‌وری چیست؟یکی از سوالاتی که اکثر مدیران کسب و کار، معماران و طراحان دکوراسیون داخلی مطرح می‌کنند این است که بهترین مدل طراحی دفتر کار برای افزایش حداکثری بهره‌وری شرکت یا تیم کاری چیست؟ منطقی‌ترین پاسخ به این پرسش، آن است که باید در یک شرکت یا دفتر کار، مناطق مختلفی برای انجام کارهای متنوع در نظر بگیریم و هر کدام از مناطق یا بخش‌ها را به گونه طراحی کنیم که با کار مورد نظر سازگاری و همخوانی داشته باشند.
 در گذشته، شور دفاتر با پلان باز در دل مدیران افتاده بود و تصور می‌کردند که بهترین روش طراحی دفتر کار را کشف کردند. پس از چند سال مشخص شد که چنین دفاتری، چندان بهره‌وری بالایی هم ندارند و محیط کاری را به محیطی آشوب‌زده تبدیل می‌کنند. پس از گذشت سال‌ها طراحان به این نتیجه رسیدند که ابتدا باید فرهنگ سازمانی و شیوه کار را در نظر بگیرند و سپس با توجه به این نکات، دست به طراحی بزنند.
تصویرروش جدید در طراحی دفتر کار، «دفاتر با پلان شکسته» نام دارد. در این روش، بخش‌های مختلف مجموعه به صورت کامل از هم جدا نشده است؛ ولی کماکان بخش‌های مختلفی در سازمان وجود دارد که هر کدام به فعالیت‌های مشخص و معینی می‌پردازند.
 برای مثال، دفتر کاری را در نظر بگیرید که در آن فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ برای شرکت‌های مختلف انجام می‌شود. در چنین فضایی، یک سری افراد مثل گرافیست‌ها، برنامه‌نویسان، نویسندگان، کپی‌رایترها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، باید در سکوت و تمرکز کامل کار کنند. در عین حال یک سری افراد مثل کسانی که محتوای تبلیغاتی صوتی و تصویری ضبط می‌کنند، لازم است با یکدیگر تعامل و گفتگو داشته باشند. در چنین وضعیتی باید فضایی مناسب برای هر دو دسته از افراد وجود داشته باشد تا بهره‌وری مجموعه کاهش نیابد.
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “بحث و تبادل نظر - phpBB Discussion”